שיניים חזקות – כיצד נוכל לחזק אותן בדרכים טבעיות?

מי אינו רוצה ליהנות משיניים חזקות ובריאות, שיניים שמאפשרות שימוש נוח ואינן גורמות לעזוב הכול ולרוץ אל רופא השיניים, רק כי כאב חד מפריע לשגרת היום, ועל כן אם רק תקראו אלו שיטות פשוטות וטבעיות מאפשרות לשמור בקלות על אחד החלקים היותר חיוניים בגוף, גם אתם תגלו שניתן להמשיך להגיע אל השיננית פעם בחצי שנה ותו לא.

ראשית כל קינוח!

לא חייב להגיע למצב של טיפולי שיניים בהרדמה מלאה על מנת להיזכר שגם לכם יש חלק במשוואה, ועל כן נחדד שממש כפי שאוכל משפיע באופן ישיר על שלל מערכות בגוף, כך הוא גם משפיע על בריאות השן. אז מה ניתן לאכול  ולדעת שבין היתר מחזק את השיניים? ובכן החדשות הטובות הן ששוקולד נמצא ברשימה – שוקולד מריר נהדר לשיניים, וזאת כי הוא מכיל קקאו והקקאו מכיל טאנין – חומר שמפחית דלקות חניכיים ושומר מפני שחיקה. מה עוד? אגוזי מלך מהווים מקור אידאלי לוויטמין די (שומר על עצמות השיניים) וכל עוד תאכלו אגוזי מלך ללא קליפה, גם האמייל ישתקם. לאחר שאכלתם קינוח בריא שמורכב משוקולד ואגוזי מלך, נעבור למנה הראשונה – לסלט.

הסלט שבריא לשיניים שלכם

ירקות שורש (כגון צנון לבן, סלק, בטטה וקולרבי) וירקות ירוקים (כגון עולש, ברוקולי, כוסברה, כרוב, שמיר וכדומה) עשירים במינרלים ובוויטמינים שמייצרים בסיסיות גבוהה. בנוסף, תוספת של סלרי מאוד חשובה (סיבי הסלרי מנקים נהדר את השיניים ועל כן מומלץ ללעוס אותם ארוכות) ותוספת של פטריות גם כן חיונית, וזאת כי הן מספקות המון ויטמין די שמסייע לספיגת הסידן, אותו סידן שמחזק את עצמות השיניים. מבקשים להמתיק את הסלט? הוסיפו תפוחים (מנקים כראוי את שכבת הפלאק שמצטברת על השיניים) ואף תפוזים, פשוט כי הוויטמינים והחומצות יתפעלו ביחד כחוט דנטלי.

מה משותף למי מלח ועץ התה?

בהנחה ויש לכם דלקת חניכיים, טוב לדעת שקיימים מספר אמצעים ביתיים שעשויים לסייע. כך למשל שימוש במשחת שיניים שמכילה שמן עץ התה מאוד אפקטיבית, ניתן להיעזר במשחת נענע על גבי החניכיים (הוא  אנטי בקטריאלי ואנטי ספטי), לגרגר מי מלח (סופח מזהמים ומאט את קצב התפתחות החיידקים), ללעוס פעמים ביום עלי גויאבה ופשוט לגרגר מי לימון (מכיל תכונות אנטי בקטריאליות ודלקתיות).

שיננית ליום אחד

אתם חוששים לשמוע על השתלת שיניים ובאופן כללי טיפולי שיקום הפה מרתיעים אותכם? אם אתם מתחברים וממזמן השיניים אינן לבנות, טוב לדעת שניתן לטפל בבעיה לבד. כיצד? היעזרו בשני הטיפים הבאים:

  1. תותים וסודה לשתייה – נשמע כמו התחלה של דרינק מבטיח? ובכן מדובר בנוסחה מבטיחה להסרת כתמים, וזאת כי תות עתיר בחומצה מאלית, חומצה שידועה בהסרה של כתמים מהאמייל: כתמי קולה, יין, סיגריות וקפה. מה עושים? מייצרים תערובת של מי סודה עם עיסת תות ופשוט משפשפים על השיניים. לאחר 15 דקות מצחצחים היטב וזוכרים לא לחזור על הפעולה יותר מפעם בשבוע, וזאת כי סודה לשתייה עלולה לשחוק את שכבת האמייל.

 

  1. קליפה אלא מה – אכלתם בננה או תפוז? נהדר, אך רגע לפני שתשליכו את הקליפה, העבירו את השכבה הפנימית היטב על השיניים וכעבור 10 דקות תשטפו את הפה. שלל המינראליים והוויטמינים שמצויים בקליפה יסייעו להבהיר את השיניים.

*מה נותר? לעבור על המזווה ולהבין שחלק מהתכולה אינה רק טעימה, אלא גם מאוד בריאה – לגוף ובפרט לשיניים.

אולי יעניין אותך גם:

Lifestyle_Aftercare_02

שתלים דנטליים

שתלים דנטליים מאפשרים לשחזר כמה שיניים ואף לסת שלמה, ושיטה זו מחליפה את השיניים התותבות והלא נוחות של פעם

קרא עוד »

רוצים לשמוע פרטים נוספים אודות כתר חרסינה או לקבל ייעוץ מקצועי?
השאירו פרטים:

או פשוט חייגו אלינו עוד היום: 072-3943385

גלילה לראש העמוד