ציפוי שיניים למינייט- איך מגיעים לחיוך מושלם?!

איך הייתם מגדירים חיוך מושלם? חיוך שתורם לתחושת הביטחון העצמי, שעוזר לנו במפגשים חברתיים, בפגישות עסקיות ובראיונות עבודה. חיוך מושלם הוא ללא ספק מפתח ללב! היום בזכות הידע, הטכנולוגיה ומכשור אולטרה חדשני נפתחו אופקים חדשים ברפואת השיניים האסתטית.

ציפוי שיניים הוא אחד הכלים הטובים ביותר שעומדים לרשותנו לצורך השגת מטרה זו. הציפוי הלבן יעניק לכם את המראה הטבעי והשיניים יהפכו לחלקות ומבריקות, כך שבפעם הבאה שתחייכו – העולם כולו יהיה בידכם!

למעשה, ציפוי שיניים וטיפול יסודי, לצד תחזוקה נכונה וטובה, הן הפעולות הנדרשות כדי להשיג את המטרה הזו. שמירה על היגיינת הפה והרגלי צחצוח הם דברים חשובים, אך בכל הקשור לציפוי שיניים עולה השאלה הנשאלת היא: איך עושים את זה נכון?

ציפוי חרסינה למינייט (Laminate Veneer)

בשנים אחרונות ציפוי למינייט הוא הנפוץ ביותר בתחום האסתטיקה הדנטלית. רופאים רבים ממליצים עליו בשל היותו הציפוי האיכותי והמתקדם ביותר שקיים היום בענף הדנטלי. היתרון המשמעותי ביותר של ציפוי למינייט בכך שהוא עמיד בפני הכתמה, דבר אשר מבטיח מראה טבעי לאורך שנים.

ציפוי למינייט עשוי מחרסינה אשר עוברת תהליך של דחיסה  ושריפה בתנור בחום גבוה. הליכים אלה גורמים לציפוי להיות חזק ועמיד לאורך שנים. היתרונות הבולטים של ציפוים אלה הם: עמידות בפני פיגמנטציה (ציפוי זה לעולם לא יחליף צבע), ניתן לבחור גוון וצורתו של הציפוי בהתאם לרצונו של המטופל ותחזוקתו פשוטה למדי. ישנם גם מספר חסרונות כגון: עלות גבוה ביחס לכתרים רגילים ושיוף של קדמת השן במהלך הדבקתו של הציפוי.

הכל מתחיל בחיוך

כאמור מדובר בטיפול אסתטי שהדיוק בו קריטי, דבר הדורש מכשור מתאים ומיומנות רבה של רופא. זאת הסיבה שכבר בפגישת ייעוץ ראשונית מטופל שמגיע למרפאות שלנו מקבל הסבר מפורט מרופא מטפל אשר מלווה בהדמיה תלת ממידית, כך שתוכלו לראות איך השיניים שלכם יראו לאחר הטיפול. בין השאר הרופא יעבור איתכם על הסוגים השונים של הציפויים ולאחר שהוא יבדוק את מצבם של השיניים הוא ימליץ על סוג הטיפול המומלץ והמתאים ביותר לחיוך שלכם.

ברשת טופז תהליך ציפוי שיניים מורכב משלושה שלבים עיקריים:

מפגש ראשון – תכנון חיוך עתידי

בשלב הראשון רופא מטפל יאסוף את הנתונים הנדרשים לצורך תכנון חיוך עתידי. נתונים אלה כוללים: צילום פנורמי, צילומי סטילס של החיוך (שיניים) של המטופל (כלל הצילומים מתבצעים במקום) וכן מדידה וניתוח צורת פנים. בחלק מהמקרים אנו אף סורקים את הפנים עם סורק מיוחד שיודע לפענח את החיוך של המטופל ולהמיר אותו לנתונים דיגיטליים אשר יעזרו לרופא לעצב את החיוך של המטופל בעזרת תוכנת מחשב מיוחדת. פעולה זו נקראת עיצוב חיוך דיגיטלי (בשפה מקצועית .D.S.D.)

אחרי ציפוי למינייט לשיניים

שלב התכנון הוא בהחלט קריטי וזאת משום שתכנון נכון תורם רבות לתוצאה רצויה וכמובן תאום ציפיות מול המטופל. בסיום התכנון הרופא יטביע את תבנית השיניים שלכם ובמעבדה ניתן יהיה לתכנן ציפויי שיניים מדויקים למדי שיתבססו על אותם נתונים שהרופא אסף.

מפגש שני – הדמיה

שלב זה לא פחות חשוב, כאמור מדובר בטיפול אסתטי ואנו רוצים לתאם ציפיות בצורה מקסימאלית.

בשלב זה מייצרים את  הציפויים הזמניים (לרוב עשויים מחומר פלסטי) במעבדה על סמך המידות שנלקחו, מין מודל הדמיה וזאת על מנת לתאם ציפיות אל מול המטופל. מודל זה נקרא Wax Up והוא נועד להמחיש את התוצאה המיוחלת לרופא ולמטופל. הציפויים הזמניים יודבקו עם דבק זמני וזאת במטרה לוודא שמטופל שבע רצון מגובהו, צורתו  וגוונו של הציפוי העתידי. שלב זה מאוד חשוב משום שכך ניתן לוודא עד כמה שניתן האם התכנון עומד בציפיות ואם טיפול בר ביצוע. חשוב להבין שבמהלך התכנון וההדמיה הרופא עדיין לא נוגע בחומר של השן, דהיינו אין שיוף של השיניים לפני שהמטופל מאשר את ההדמיה. במידה ורופא ו/או מטופל מעוניינים לבצע שינויים ניתן לשנות טרם השחזת השיניים.

לאחר שמטופל מאשר את ההדמיה רופא מתחיל בהליך הציפוי עצמו. מהלך זה  כולל שיוף מינורי של המשטח החיצוני של השן, שיוף זה לא צפוי להסב לשיניים שלכם כל נזק. השכבה שמוסרת דקה למדי (בעובי כ 0.4-0.3 מ”מ) כך שמטופל לא עשוי להרגיש בכל שינוי. הורדת שכבה זו נועדה לצורך הכנת מקום לציפוי עתידי שיתלבש על השן. עם סיום השיוף הרופא ידביק חזרה את הציפויים הזמניים וייקח מידות חדשות לצורך הכנת ציפויים קבועים.

ציפוי שיניים למינייט

מפגש שלישי – הדבקת ציפויים קבועים

במפגש זה רופא ידביק את הציפויים הקבועים וזה יתבצע בצורה הבאה:

המעבדה שולחת את הציפויים הקבועים על סמך המידות שנלקחו קודם. הרופא יבצע את הדבקתם של הציפויים על גבי השיניים של המטופל עם דבק מיוחד אשר יבטיח איטום הרמטי בין הציפוי לשן, מה שיהפוך את הציפוי לחלק בלתי נפרד מהשן הקיימת. כאמור הדבקת ציפויים דורשת מכשור מתאים ומיומנות רבה של הרופא המטפל. זאת הסיבה שברשת טופז אנו מבצעים ציפוי שיניים בעזרת מיקרוסקופ דנטלי אשר מבטיח דיוק מרבי והתאמה מושלמת של הציפוי לשן הקיימת. יתרה מזאת, מכיוון שהציפוי דקיק והוא נראה שקוף ולכן נדרשת גם התאמת הצבע של הדבק שיחבר בין הציפוי לשן. קיימים גוונים שונים לדבקים אלה ולכן הרופאים שלנו לפני ההדבקה הקבועה שוב מבצעים הדמיה של הגוון הרצוי של הדבק.

חשוב לזכור!

לפני שאתם מחליטים לבצע טיפול לציפוי שיניים חשוב מאוד להתייעץ עם רופא שיניים אשר מכיר ויש לו את הניסיון הדרוש בטיפולים מסוג זה. ערכו סקר שוק קצר, בקשו לקבל המלצות ותתייעצו עם הגורמים השונים כדי שתוכלו להבין לעומק את התהליך. מאחר ומדובר בפתרון אסתטי שהדיוק בו קריטי, רק בעל מקצוע עם ניסיון עשיר יידע לסייע ולהציע תכנית טיפול נכונה וטובה.

זכרו, הצלחתו של טיפול מסוג זה נובעת מכמה פרמטרים הכרחיים:

  • רופא שעבר הכשרה מתאימה לעסוק בטיפולים מסוג זה. אל תתביישו, תשאלו, תבקשו לראות תעודות אודות הכשרה, תחקרו לעומק, תבקשו לראות עבודות.
  • ציוד/מכשור מתאים. ציפוי שיניים דורש מכשור מתאים לכך כגון: מיקרוסקופ דנטאלי על מנת להגיע לרמת הדיוק הגבוהה ביותר. סורק דיגיטלי אשר יודע לסרוק את חלל הפה ולקבל מידות הכי מדויקות. תוכנות מחשב שעוזרות לנתח את הנתונים לעצב את החיוך המיוחל.
  • מעבדת שיניים. מעבדה שיודעת לייצר את הציפויים האלה ויש לה ניסיון. חשוב מאוד שהציפוי יהיה שקוף ולא אטום ומעבדה היא זאת שאחראית על כך. הרי השקיפות של הציפוי נובעת מחומר גלם איכותי. לכל ציפוי אמורה להיות “תעודת זהות” משלו (מין מדבקה) אשר מפרטת מי היצרן, מה הם המרכיבים של הציפוי ומאיזה חומר גלם זה עשוי.

בסופו של דבר מדובר בטיפול אסתטי ולכן חשוב מאוד להתייחס לפרמטרים הללו, זה יעזור לכם לחסוך זמן, כסף ובעיקר זה יבטיח את התוצאה המיוחלת!

ברשת טופז הצוות הרפואי שלנו מוסמך ומיומן היטב בביצוע ציפוי שיניים בכל השיטות הקיימות בענף וכן בכל חומרי הגלם העומדים לרשותנו. הרופאים שלנו על בסיס קבוע משתתפים בקורסים והשתלמויות המקנות להם ידע רב בביצוע טיפולים מסוג זה, דבר המבטיח את התוצאה הרצויה.

רוצים לדעת עוד? אנו מזמינים אותכם לפגישת ייעוץ מקצועי ללא עלות וללא התחייבות? צוות טופז עומד לשירותכם וישמח לענות על כל השאלות!

חייגו אלינו עוד היום 4990* או השאירו את פרטיכם ואנו נחזור אליכם בהקדם עם את כל הפרטים.

העולם התקדם – כך גם רפואת השיניים!

אולי יעניין אותך גם:

admin-ajax-1

שחזור שן

לעיתים מתרחשים מקרים בחיים שמצריכים שחזור שן. יכולות להיות לכך מגוון סיבות, פגיעה חזקה שלא ניתנת לשחזור, אובדן שן עקב הזנחה של מצבה, או שהגיל

קרא עוד »
img11-300x300

השיניים שלי מרפאת שיניים טופז

ברוכים הבאים לעולם חדשני, איכותי ומקצועי ברפואת שיניים מתקדמת .במרפאות טופז בירושלים ובתל אביב תמצאו את מיטב הטכנולוגיה ואת מיטב הרופאים שהוכשרו לטפל באמצעים המתקדמים

קרא עוד »

רוצים לשמוע פרטים נוספים אודות כתר חרסינה או לקבל ייעוץ מקצועי?
השאירו פרטים:

או פשוט חייגו אלינו עוד היום: 072-3943385

גלילה לראש העמוד