שתלים דנטליים – מחיר אינו הפקטור המשמעותי

אם אתם צריכים לעבור השתלת שיניים, אך אתם עדיין מתלבטים היכן לעשות את זה - אתם לא לבד.

בשנים האחרונות, בזכות המידע הזמין שקיים ברשת, יותר ויותר אנשים מתעניין, סוקרים, לומדים ועושים “שיעורי בית” לפני שמחליטים מה ואיפה לעשות. על כמה וכמה כשמדובר בדבר הכי יקר להם- הבריאות. מאמר זה יעשה לכם קצת סדר בכל הקשור לשתלים דנטליים, מחירים, יצרנים ומה הם הפרמטרים המשמעותיים באמת לקבלת ההחלטה היכן לבצע את הטיפול.

כשאתם מחליטים לעשות שתלים דנטליים, מחיר הוא ללא ספק אחד הפקטורים החשובים שמשפיעים על ההחלטה. יחד עם זאת, ישנם עוד לא מעט גורמים שיש לקחת בחשבון והם לא פחות חשובים ואולי אף יותר חשובים מהמחיר. הרי רובנו לא מחפשים את המחיר הזול ביותר ללא קשר לטיפול שיניים בכלל ולהשתלת שיניים בפרט, כי איך אומר הפתגם הידוע: הזול הוא לפעמים היקר!

ההחלטה צריכה לבוא ממקום של שינוי גישה, דהיינו, יש לשנות את הגישה ולהפסיק לחשוב שאנו קונים משהו, אלה לראות את זה כהשקעה במשהו (ובמקרה הזה בבריאות שלכם). ומה בסופו של דבר כולנו רוצים מההשקעה? אנו רוצים להיות בטוחים שעשינו השקעה נבונה, טובה וקיבלנו את התמורה הגבוהה ביותר – כך גם בכל הקשור להשתלת שיניים.

אני לא מכיר הרבה אנשים שיגידו: “החלטתי לעבור השתלת שיניים במרפאה “X” בגלל שהיא הייתה הכי זולה”. לעומת זאת, אני מכיר לא מעט אנשים שאומרים: “החלטתי לעבור השתלת שיניים במרפאה “Y” בגלל שזה הכי השתלם (ואגב לא בהכרח הכי זול) לי”. הרי לכולנו ברור שבשכלול העלות של שתלים דנטליים למחיר יש רק חלק (ולא הכי גדול) משלל המרכיבים. כמובן שבראש המרכיבים נמצאת האיכות של הטיפול, אך גם סוגי השתלים, רמת המקצועיות של הרופא, הצוות המטפל ועוד.

שתלים דנטליים - המחיר קשור ליצרן השתל

כיום בישראל לבדה יש למעלה מ 150 יצרני שתלים ומדי שנה קמים עוד ועוד יצרנים חדשים. בעולם כולו ישנן אלפי חברות שמייצרות את השתלים והשוק הזה כל הזמן בצמיחה. אין ספק שבשתלים דנטליים- מחיר הוא פקטור משמעותי עבור המרפאה שרוכשת אותם מספק/ יצרן זה או אחר, הרי לא מעט מרפאות מנסות לחסוך בעלויות וכך הן רוכשות שתלים זולים יותר. 

יחד עם זאת, האם זה פקטור משמעותי גם עבור המטופל? זאת שאלת מיליון דולר והתשובה עליה היא – ידע זה כוח!!! ככל שאנשים יקראו ויעשו חקר שוק, כך הם יבינו יותר ויותר מה טוב להם ומהו הפקטור המשמעותי עבורם בכל הקשור לבחירת השתל ובחירת הרופא המטפל. הפערים במחירי שתלים דנטליים בשוק מגיעים למאות (!!!) אחוזים בין יצרן זה לאחר, וזה תלוי בלא מעט גורמים. 

העיקריים שבהם: שם היצרן, כמה זמן השתל קיים בשוק, כמה מחקרים נעשו עליו, ולא פחות חשוב על ידי מי. גורמים אלה קובעים את איכות השתל ומין הסתם גם את עלותו עבור מרפאה/ רופא.

taboola_ads3-1160x696

שתלים דנטליים - מחיר קשור ליד מבצעת

Depositphotos_147603073_xl-2015_web

זהו לא סוד שאחוז לא מבוטל של הצלחת הטיפול בהשתלות שיניים תלויה ב”יד המבצעת”. במילים אחרות לניסיון של אותו רופא השיניים, רמת המקצועיות שלו וכן כמות השתלים שהוא ביצע. בשתלים דנטליים, מחיר יכול להיות נמוך בהרבה בין רופא לרופא, אבל המחיר האטרקטיבי והמפתה הזה עלול להתברר כקשור באופן ישיר לרמת המקצועיות של אותו רופא שיניים.

מכאן, כשאתם מבצעים סקר שוק, השקיעו עוד קצת זמן בבחינת הניסיון, ההמלצות ורמת המקצועיות של הרופא המטפל כי יש לזה מחיר.
רוצים לדעת עוד מדוע לשתלים דנטליים מחיר הוא לא הפקטור הכי חשוב? תתקשרו אלינו עוד היום ל 4990* והרופאים שלנו ישמחו להסביר לכם.

השתלת שיניים עלות - שאלות נפוצות

ראשית, משרד הבריאות אוסר על פרסום מחירים עבור טיפולי שיניים במגזר הפרטי. שנית, יש להבין שמרפאה/ רופא לא “מוכרים” שתלים, אלה מעניקים טיפול רפואי וקשה לדעת את עלות הטיפול בלי לראות את המטופל ומצבו הקליני. 

כפי שהוסבר במאמר, הפערים נובעים מכמה סיבות עיקריות: יצרן השתל, ניסיון הרופא ומורכבות הטיפול.

לא אמור להיות הבדל במחיר, משום שמדובר באותו טיפול (השתלת שיניים), פשוט מדובר בטיפול מרוכז.

אולי יעניין אותך גם:

girl-18918-683x1024-1

טיפולי שיניים בהריון ובמהלך ההנקה

אם את מתכננת הריון, מומלץ להיבדק אצל רופא שיניים טרם כניסתך להריון. הסיבה העיקרית לכך היא שחלק מטיפולי שיניים בזמן ההיריון עלולים להיות בעייתיים בתקופות שונות של ההיריון. מאמר זה יעזור לך לעשות סדר בכל הקשור לטיפולי שיניים במהלך ההיריון ובזמן ההנקה.

קרא עוד »
4-300x300-1

צילומי CT וצילומים פנורמים

בכדי להעניק טיפולי שיניים מורכבים, משתמשים רופאי השיניים בצילום שיניים, בכדי שיוכל לראות באמת מה קורה בפיו של המטופל ולמצוא את הדרך היעילה ביותר לביצוע הטיפול.

קרא עוד »

רוצים לשמוע פרטים נוספים אודות כתר חרסינה או לקבל ייעוץ מקצועי?
השאירו פרטים:

או פשוט חייגו אלינו עוד היום: 072-3943385

גלילה לראש העמוד